Thursday, September 17, 2009

Asa da, asa nu, instantanee

Privim in jur si ce descoperim? Lucruri bune si mai putin bune, mai mult din cele din urma.
Incepem cu... asa da. Insa imaginea nu e din Iasi, ci din Focsani, unde edilii au gasit solutia pentru a impaca si copacii si masinile.




















Urmatoarele sunt din Iasi. Celui din imagine nu i-as spune un trotuar, ci... hal de trotuar. Deci... asa nu.



















Hal de parcare. Asa nu.














In schimb, asa da (mergea si un marcaj).














Asa nu. Soferii au gasit solutia, insa nu si autoritatile.















Asa da.















S-au demolat garajele. Foarte bine, e mai mult spatiu, insa de ce nu se amenajeaza parcarea? Cu putin asfalt si un marcaj corespunzator, s-ar mai face loc pentru citeva masini. La toamna, noroiul va fi la putere. Asa nu.
















Stalpi la dublu? Si nu sunt singurii!!! Iar felul cum a fost carpit trotuarul nu cred ca mai trebuie comentat (un ciment ordinar ce va tine maxim un an). Asa nu.

5 comments:

  1. sal

    ce au facut focsanenii am vazut cu ani in urma in germania.
    se pare ca aceste alvele se vor practica si in iasi ul nostru pe strada canta - acolo in mare parte ocolesc stalpii.

    ca sugestie:materialul din aceste alveole sa difere de cel stradal/circulatie (piatra cubica, pavaj ca pe trotuar) pentru a separa mai clar zona de circulatie si zona de stationare / parcare.

    numai bine!

    ReplyDelete
  2. Buna,
    tocmai am venit din luxemburg si belgia si da, asa ar fi normal, o delimitare a alveolelor printr-un material anume, un pavaj simplu, nu trebuie ceva fistichiu. Mai avem insa de asteptat. Ma exaspereaza si lipsa marcajelor sau trasarea lor fara cap, lipsa benzilor de preselectie etc.

    ReplyDelete
  3. In poza a 5-a (cea de la Gara Nicolina) nu cred ca Primaria Iasi poate face mare lucru. Din cate tin eu minte, pe unde parcheaza masinile acum trecea o linie de tren care a fost desfiintata, dar terenul cred ca inca apartine CFR-ului.

    Daca s-ar ajunge la o intelegere cu CFR-ul s-ar putea face cateva zeci de locuri de parcare perpendicular pe peron si strada
    (Poza NORC) si ar ramane destul spatiu si pt pietonii de pe acel trotuar, care oricum e foarte putin circulat.

    Sper ca garajele din zona sa fie demolate cat mai rapid: NORC

    ----------

    Foarte aprope de zona pozei 4 exista de asemenea un trotuar care ar trebui facut parcare oblica:
    Poza NORC (imaginea este mai veche. Primul trotuar din stanga este deja facut cu pavele si masinile nu mai parcheaza pe el, al doilea dinspre stanga spre dreapta este inutil acum. Tortuarul de pe partea drepta e circulat, iar sub pasarela din dreapta s-a amenajat in sfarsit o parcare). Astfel s-ar elibera curba aflata 15m mai la deal unde seara doua autobuze nu pot trece unul pe langa altul din cauza masinilor parcate.

    ReplyDelete
  4. Salut, complet de acord. Treaba cu terenul de la Gara Nicolina s-ar rezolva daca ar exista dorinta si bunavointa. In ce priveste trotuarele si parcarile, in tot orasul sunt astfel de situatii. Se pare insa ca numai noi le vedem, nu si cine trebuie.

    ReplyDelete
  5. salutari din nou

    intr adevar sunt multe situatii unde se pot adapta trotuarele in spatii de parcare si de circulatie a pietonilor
    dar sa nu uitam de spatiile verzi, de aerul catre sa il respiram si de aspectul verde a orasului (ca ex este orasul tokio cel mai verde oras darcel mai aglomerat)
    betonam betonam dar sa si plantam si sa facem gazon :)

    cine a mai plantat copaci in ultimul timp dintre noi? hmmm... nici eu :))

    clar este nevoie de o organizare mai buna a spatiilor .. la organizare stam destul de prost, noi romanii

    sa auzim numai de bine

    ReplyDelete