Tuesday, July 14, 2009

Gestionarea spatiului

Propunerea de mai jos privitoare la zona Bucsinescu este binevenita si usor de pus in practica. Am mai spus si in alte rinduri: o mai buna gestionare a spatiului din oras, ce pare din ce in ce mai redus, ar scoate la iveala zone ce pot fi folosite atat pentru tot mai numeroasele masini, cat si pentru pietoni.
Un alt exemplu: intersectia B-dul Carol cu Str. Toma Cozma/Berthelot.
S-au instalat semafoare, foarte bine. Cu toate acestea, pe sensul dinspre Spitalul de Urgenta (dar si pe celelalt sens), la orele de varf sirul de masini este tot mai mare. Doua masuri ar putea elimina o parte din problema. Ambele, se aplica pt. Str. Berthelot.
1. reducerea trotuarului la 1 m. si instalarea unui gard pina la cel putin 50 m de intersectie (pina la parcarea de linga Informatica si pina la intrarea la Academie).
2. trasarea clara a doua benzi (si nu una, ca in prezent) pentru cei ce vin dinspre spital, una pentru a se vira inainte sau la stanga, cealalta pentru a se vira la dreapta.
Simplu si la obiect. In prezent, masinile opresc pe spatiul verde sau pe strada, respectiv, atunci cind asteapta la semafor, stau pe jumatatea strazii si nu permit virajul la dreapta (vezi foto). Doar soferii mai cu bun-simt fac uneori loc pentru a se forma doua rinduri de masini. Citi bani ar costa ceea ce am propus mai sus? Si cite astfel de maruntisuri nu ne-ar face viata mai usoara, atit ca soferi, cit si ca pietoni!


Misterele Palasului

Dupa cum scrie aici, riscam sa raminem cu o mega-lucrare, cu un mamut arhitectonic neterminat exact in centrul orasului. Sunt curios ce scrie prin contracte, ce masuri ar putea lua autoritatile in caz de neindeplinire a prevederilor (termene etc.). Tare cred ca prevederile nu sunt in favoarea orasului.

Sunday, July 12, 2009

Propunere Bucsinescu

Dupa cum am promis, public pe site si propuneri/opinii ale celor care sunt interesati ca acest oras sa mearga mai bine.
Daniel ne trimite cateva din ideile sale privind mici modificari din zona Bucsinescu. Propunerea este foarte intemeiata, astfel de retusari de strazi/trotuare fiind necesare in mai multe zone ale orasului.

Cum se vine dinspre Hotel Europa spre Ziarul de Iasi, in dreptul refugiului statiei de tramvai din Bucsinescu, exista o portiune de 30m cu un trotuar pe care parcheaza masini, iar pietonii trebuie sa mearga pe strada. Tot in acest loc, strada are o singura banda, dar mai larga (in jur de 4m).

1) Consider ca ar fi mult mai bine daca trotuarul respectiv ar fi ingustat cu cca. 50 de cm si separat de carosabil fie cu un gard, fie cu niste stalpi din cei deja folositi in alte parti din oras. Astfel pietonii vor avea destul loc pentru a trece in siguranta. Apoi, pe carosabil s-ar putea marca o a doua banda de circulatie pe care sa poata trece autoturismele sau motocicletele ce vor sa vireze dreapta. Avand in vedere ca un autobuz are 2.6m latime, un autoturism 1.8m, iar pe acel refugiu rar vezi mai mult de doi oameni care sa astepte tramvaiul, nu ar trebui sa existe probleme cu siguranta rutiera.

2) Daca prima varianta nu este posibila din cauza diverselor reglementari, atunci sper ca macar sa se monteze stalpisori.

Monday, July 6, 2009

No comment

oare are sens sa mai spun ceva?

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/premiu-de-criza-700-mil-lei-din-banii-iesenilor~ni5j85

Totusi, citeva intrebari, pe care si le-ar pune orice om, intrebari firesti, merita ridicate. Treceam astazi pe Sos. Nationala, sectorul Podu de Piatra-Podu Ros si am avut impresia ca mi s-a intamplat ceva la masina. Am crezut ca am o pana, insa de fapt masina nu avea nimic. Strada esta atit de denivelata incit creaza senzatii... La fel pe Sf. Lazar, Poitiers si multe altele, mai ales in cartiere. Ma intreb oare sefii de regii si cei din consiliile de administratie nu locuiesc in Iasi? Nu vad ce strazi avem? Sau ce trotuare? Nu stiu ca ei gospodaresc acolo bani publici? Dai premii cind totul merge struna, cind orasul arata bine, cind cetatenii sunt multumiti! De bun-simt au auzit?

Friday, July 3, 2009

Semafoare in Podu Ros

Update, 4 iulie

Am citit azi in presa locala propuneri concrete privind semaforizarea. Scurt comentariu: 25 de secunde pentru intrarea pe splai dinspre Podu Ros sau Tudor Vladimirescu este mult. Nu se pot aloca mai mult de 20+20 sec. pentru cele doua intrari caci 50 sec. pentru asteptare pentru masinile ce vin dinspre Palat este mult. Se vor face niste cozi imense, ce vor ajunge pina in centru. Sa nu uitam ce trafic avem aici dupa ora 14. In plus, nu ar fi rau sa se realizeze o sincronizare a semafoarelor ce intentioneaza sa se puna aici cu cele de pe Sf. Andrei.
Daca s-ar termina pasajul de la Hala, poate edilii vor lua in considerare propunerea mea de a se institui sensuri unice pe str. Sf. Lazar (la dus), respectiv pe str. Palat (intors, cu pastrarea liniei de tramvai).


Aud in ultima vreme ca primaria este hotarita sa semaforizeze intersectia Podu Ros. Se pare ca numai partial, caci ar fi vorba doar de intersectia secundara, cea dintre strazile ce vin dinspre Nicolina, splai Bahlui, Sf. Lazar si Palat (dupa pod). Daca timpii nu vor fi ginditi cum trebuie (adica sa fie redusi pentru cei ce vin pe splai), aceasta semaforizare va incurca si mai mult lucrurile. Cele mai multe masini vin dinspre Palat si Nicolina/Socola/Nationala, prin urmare tocmai dinspre strazile ce vor primi acum o limitare, prin introducerea semaforului. Dimineata, la ora 8, sau dupa amiaza, la ora 16, aici se poate crea un blocaj de trafic de toata frumusetea.
Sper ca cei in masura au aruncat un ochi si pe propunerile mele, solutia C (perfectibile, de altfel).